tisdag 15 juni 2010

Planering pågår....


Just nu är det en hel del att tänka på inför midsommarhelgen som stundar nästkommande helg.
Måste få tag i en fin lax som vi ska röka, göra nåt med vårt rådjurslår vi har i frysen och sen måste jag laga min berömda matjessilltårta + lite annat smått och gott. En jordgubbstårta brukar vara obligatoriskt på midsommaraftonen också.

Sen har jag kollat in lite olika recept....skoj att testa lite nytt kan jag tycka ☺

Nu inkommande Fredag kommer äntligen sjömannen hem till oss igen och på Lördag ska vi på bröllop. Lillisen ska få vara med farmor sin då ☺

Han utvecklas i en rasande fart nu tycker jag. Han rullar runt på mage inom 30 sek då man lägger ner han på rygg på sitt lektäcke och han har börjat med ett alldeles nytt ljud i dagarna,,,,,ammmmmmmmmmöömmmmmmmööömmmmmmm mmmmmmmm bummmmmmmm....så kan låta hur länge som helst ☺
Sen har han märkt hur han kan höja rösten också, så emellanåt kvittrar han så högt så det nästans skär i öronen.
Och vad längde beträffar så är det nu han börjar växa ur en hel del. Många pyjamasar har vi måsta lagt undan senaste 2 veckorna och flera bodysar och byxor.
Kan inte fatta hur de kan växa så snabbt???!!!

Idag bär det iväg till AMS med dotran som har en tid där de ska tala om hösten och jobbet hon sökt på en ridskola.
Håller tummarna att allt ska gå vägen ☺

Igår var en stor dag för mig för det var första gången jag kom i ett par av de jeansen jag hade innan graviditeten, så det går sakta åt rätt håll!
Känns helt otroligt underbart trots att det är flera kilon kvar att bli av med än.
Men jag kämpar vidare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar