onsdag 23 juni 2010

Midsommarn ...

Kissorna hade fest igår då jag hade filéat en sik

Vy från Partytältet där vi tänker tillbringa midsommarafton med våra underbara vänner!


Inhandlade en vaxduk till nya glasbordet idag på Mattssons. Så nu slipper jag reta upp mig på minsta lilla pollen som ligger där;)

Räkorna vi rökte i Narvin.


Tältet vi satte upp idag. Det har några år på nacken men det duger nog några kalas till:)

Midsommaren står för dörren i övermorgon.
Det mesta är under kontroll nu känner jag. Imorgon ska jag laga matjessilltårtan, göra en sillröra, tonfiskröra, gulle ska röka rådjurslåret som legat i saltlag i då 3 dygn, och dammsugaren ska fram.

Idag har jag varit och handlat så gott som allt, men givetvis så glömmer man alltid nåt så man måste åka en sväng till kryddboden i byn iallafall...
Mjölk, kaffe, torrfoder till kattorna och sen var det nånting till.......Hmmm...har glömt redan...:/
Gulle har monterat ihop stora partytältet idag och taket är på men väggarna lämnar vi tills vi ser vad det är för väder.
Synd att ha massa väggar uppe om det är sol och lugnt väder:)
Dessutom har jag nyss lagt en laxsida på gravning och siken provsmakade vi lite av igår efter vi provsmakade våra egna rökta räkor!
Ah vad gott allt var!!!
Så,,,rökning av vanliga frysta räkor i fiskrök kan vi varmt rekommendera istället för att betala dyra pengar för färdigt rökta.
Tog ca 30 min.

På Fredag är det bara grönsalladen och jordgubbstårtan kvar att göra och sen åker vi till stången kl 15 för att sen ses hos oss kl 16.

Såja, det var ett rejält inlägg och nu hinns det knappast bloggas nåt mera innan midsommar utan misstänker nästa inlägg kommer nästa vecka.

Vill härmed önska alla bloggläsare en riktigt trevlig Midsommar!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar