lördag 17 april 2010

Nu jäklar!

Ja nu ska kilorna bort en gång för alla!
Träningen är ju igång sen ett tag bakåt nu och promenader varje dag blir det också, men vågen har stått stilla absolut sen 2 veckor efter förlossningen.

Nu har jag tagit itu med detta och denna vecka nu så är det ren kur med Cambridge som gäller. Har ju kört den metoden förut så jag vet att den fungerar.
Efter den veckan så tar jag in ett mål om dagen i helgen + mina tre påsar, och tredje veckan kommer jag att äta middag på dagarna + 3 påsar. Givetvis väldigt balanserad och hälsosam middag.
Känner mig jätte sporrad nu så det är helt rätt läge att köra detta nu!
Började denna kur i Torsdags på e.m då jag kom hem från min dejt med Cambridge Marita.

Innan förlossningen vägde jag 67 kg och nu 82 kg, så ni förstår att jag vantrivs. Det är tungt att väga så!
För att komma i alla mina jeans så bör jag komma ner i 62 kg ca, men nu är mitt första mål 70 kg och sen blir det ett nytt mål:)

Mitt BMI är med andra ord 31 nu och det är alldeles för högt och inte bra för hälsan, vilket jag tycker känns också.

Ja en sak är säker,,,,,denna graviditet var rena fördärvet för den här kroppen, men när jag ser resultatet (lille gulliga Robin) så visst var det värt det, men det innebär också mycket arbete nu för att komma tillbaka till en trivsam kropp.

såja,,nu har jag blottat mig och alla mina mått och resultat kommer jag att lägga upp här på bloggen nu, så jag har ögonen på mig för det gör allting lite lättare;))
Kommentera mig gärna!
Skulle vara lite kul att se ifall det är nån som följer mig här på bloggen, så skriv gärna nåt;)

Läs mera om Cambridgekuren här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar